آخرین اخبار

پروژه کمربندی شرق قزوین

کلان پروژه کمربندی پیامبر اعظم (ص) – آیت الله باریک بین (ره) مجموعه ای عظیم از پروژه های عمرانی و شهری است که در امتداد یکدیگر و از شمال به جنوب شهر قرارگرفته اند. در طراحی پروژه فوق علاوه بر اهداف ترافیکی، ارتقای منظر پیرامون پروژه، ایجاد فضای تفرجگاهی و ورزش همراه با تجهیزات ورزشی، […]

اشتراک گذاری
29 دسامبر 2023
32 بازدید
کد مطلب : 162

کلان پروژه کمربندی پیامبر اعظم (ص) – آیت الله باریک بین (ره) مجموعه ای عظیم از پروژه های عمرانی و شهری است که در امتداد یکدیگر و از شمال به جنوب شهر قرارگرفته اند. در طراحی پروژه فوق علاوه بر اهداف ترافیکی، ارتقای منظر پیرامون پروژه، ایجاد فضای تفرجگاهی و ورزش همراه با تجهیزات ورزشی، احداث ۵ دستگاه ساختمان رفاهی شامل ایستگاه اجاره دوچرخه و فروشگاهی و سرویس بهداشتی عمومی به انضمام اتاق مادر و کودک نیز مدنظر قرار گرفته است.
تأمین روشنایی مسیر کمربندی شرق از طریق اجرای بیست کیلومتر کابل با سایزهای مختلف و خرید و نصب حدود پانصد پایه روشنایی با لامپهای کم مصرف LED انجام گردیده است. تأمین فضای سبز نیز در مجموع ۸ کیلومتر طول، با غرس ۲۲۵۰ اصله درخت و ۷۳۰۰ بوته و انواع درختچه زینتی و حدود ده کیلومتر شبکه انتقال آب خام و ۶۵۰۰ متر لوله ۱۱۰ و دو هزار متر لوله های فرعی و ۱۸ هزار متر لوله قطره ای صورت گرفته است.
احداث سازه نگهدارنده لوله های چهارمواد به طول ۵۵ متر، ساماندهی رودخانه باراجین به طول ۲ کیلومتر با احداث دیوارهای بتنی و سنگی و گابیون و حفظ حالت طبیعی کف رودخانه، احداث دو پل تک دهانه و یک پل دو دهانه به عرض ۲۰ متر، تأمین دسترسی به روستای ارنجک، احیای کانال حقابه بَر و تبدیل نهر سنتی آبیاری به کانال مهندسی آب رسانی با مقاطع ذوزنقه ای و مستطیلی، احداث سازه حفاظتی شبکه آب رسانی قزوین از سایر اهداف کلان پروژه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *