آخرین اخبار

نصب پنل های خورشیدی

در سالهای اخیر در ایران برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی، چراغ های خورشیدی با استقبال مواجه شده است و چراغ های راهنمایی خورشیدی جایگزین چراغ‌های سنتی در جاده ها، خیابان ها، چهارراه ها و… شده‌اند. با درک مزایای اقتصادی، شهرهای بیشتری برای روشن کردن جاده های خود به انرژی خورشیدی روی می‌آورند و از این […]

اشتراک گذاری
12 ژانویه 2024
43 بازدید
کد مطلب : 240

در سالهای اخیر در ایران برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی، چراغ های خورشیدی با استقبال مواجه شده است و چراغ های راهنمایی خورشیدی جایگزین چراغ‌های سنتی در جاده ها، خیابان ها، چهارراه ها و… شده‌اند. با درک مزایای اقتصادی، شهرهای بیشتری برای روشن کردن جاده های خود به انرژی خورشیدی روی می‌آورند و از این قبیل چراغ ها برای اجرای نظم در چهارراه ها و خیابان ها استفاده می شود.
به همت معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، در سال جاری و برای اولین بار در قزوین شش تقاطع پرتردد سطح شهر قزوین با نصب پنل خورشیدی (سولار) به برق خورشیدی مجهز شدند. این پروژه با هدف، صرفه جویی در مصرف برق از طریق تأمین بخشی از برق مورد نیاز چراغ های راهنمایی و رانندگی، به صفر رساندن اختلالات ناشی از قطعی برق از طریق تأمین برق مورد نیاز چراغ های راهنمایی و رانندگی در هنگام قطعی برق، افزایش طول عمر چراغ های راهنمایی و رانندگی و اجتناب از تداخلات و تصادفات ناشی از قطعی جریان برق در تقاطع ها انجام شد.
تقاطع بلوار شهید سلـیمآنی با خیابان های شهید مدنی و همچنین با بلوار معلم، تقاطع خیابان آیت الله مدرس با خیابان فلسطین، تقاطع بلوار معلم با خیابان شهید بابایی، تقاطع چهارراه های طالقانی و ۲۲بهمن تقاطع هایی هستند که چراغ های راهنمایی و رانندگی آنها به پنل خورشیدی تجهیز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *