آخرین اخبار

مخازن ذخیره آب باراجین

بوستان ملی باراجین یک ظرفیت کم نظیر شهری است که با مساحت بیش از ۱۴۰۰ هکتار در شمال قزوین واقع شده است. در فاز یک این پروژه، مخزن آب با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب آب به منظور تأمین آب لازم برای آبیاری فضای سبز و توسعه مراکز تفریحی و گردشگری بوستان ملی باراجین تعبیه گردیده […]

اشتراک گذاری
30 دسامبر 2023
27 بازدید
کد مطلب : 174

بوستان ملی باراجین یک ظرفیت کم نظیر شهری است که با مساحت بیش از ۱۴۰۰ هکتار در شمال قزوین واقع شده است. در فاز یک این پروژه، مخزن آب با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب آب به منظور تأمین آب لازم برای آبیاری فضای سبز و توسعه مراکز تفریحی و گردشگری بوستان ملی باراجین تعبیه گردیده بود که در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید.
فاز دو پروژه نیز که شامل دو مخزن آب با ظرفیت نگهداری ۶۴ هزار و ۴۸ هزار مترمکعب می باشد در دستورکار قرار دارد و اتمام اجرای پروژه علاوه بر تغذیه شبکه آبیاری پوشش گیاهی بوستان ملی باراجین، باعث افزایش زیبایی منظر بوستان و نیز توسعه جاذبه های گردشگری و فضای تفرجگاهی بوستان خواهد شد. در این طرح فضای تفرجگاهی شامل پیاده راه، رستوران، مرکز بازی های رایانه ای، سالن های ورزشی و غرفه فرهنگی بین مخازن به مساحت ۱۲ هزار مترمربع پیش بینی شده است که همشهریان عزیز می توانند جهت اوقات فراغت آخر هفته از آن استفاده نمایند.
بدنه مخازن به صورت سد بتنی از نوع مصالح راکفیل و با طول خطوط انتقال شبکه آبرسانی به میزان ۵۶۰۰ متر می باشد. از مهمترین اقدامات اجرایی این مخازن در سالهای اخیر خاکبرداری، اجرای راکفیل به همراه اتاقک شیرآلات مخازن، اجرای بتن سطح بدنه، اجرای دیوار سنگی پیرامونی، اجرای پیاده راه و … بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *