آخرین اخبار

روکش آسفالت معابر و مرمت

از دیرباز یکی از مهمترین زیرساختهای شهری، کوچه ها و خیابان ها بوده اند. با گسترش شهرها و افزایش تقاضا برای حمل و نقل، بزرگراه ها و آزادراهها نیز به راههای شهری افزوده شدند تا ضمن پاسخگویی به نیاز حرکتی شهر، امکان حرکت پرسرعت خودروها در شهر را فراهم نمایند. از سوی دیگر، کیفیت معابر […]

اشتراک گذاری
11 ژانویه 2024
46 بازدید
کد مطلب : 227

از دیرباز یکی از مهمترین زیرساختهای شهری، کوچه ها و خیابان ها بوده اند. با گسترش شهرها و افزایش تقاضا برای حمل و نقل، بزرگراه ها و آزادراهها نیز به راههای شهری افزوده شدند تا ضمن پاسخگویی به نیاز حرکتی شهر، امکان حرکت پرسرعت خودروها در شهر را فراهم نمایند. از سوی دیگر، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری قزوین محسوب می شود. طی سال های اخیر مشکلات مربوط به معابر شهری در بیشتر شهرهای کشورمان از جمله قزوین به صورت خاصی نمایان بوده است.
به علاوه، از آنجاکه کیفیت روسازی معابر شهری یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت سیستم حمل و نقل شهری است، ساخت روسازیهای باکیفیت به همراه تعمیر و نگهداری صحیح روسازی می تواند عامل مهمی در تأمین رضایت شهروندان باشد. همچنین علاوه بر تخریب طبیعی آسفالت معابر شهر، سازمان های خدمات رسان نیز سهم زیادی در تخریب آسفالت شهر دارند.
در شهر قزوین بر اساس آمار ارائه شده در جداول، موضوع تهیه و توزیع آسفالت در سالهای اخیر در دستور کار جدی شهرداری بوده و خوشبختانه هر سال به طور چشمگیری افزایش داشته است. نکته مهم البته آن است که با توجه به سطح معابر نواحی منفصل شهری، هنوز هم نیازمند کار جدی در این زمینه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *