آخرین اخبار

تئاتر قزوین هم دارای Black Box شد

تئاتر هنری است که دیده می‌شود، شنیده می‌شود، بوئیده می‌شود و تقریباً تمام حواس یک تماشاگر را در بر می‌گیرد و می‌تواند با ایجاد بسترهای موردنیاز، یک جامعه اخلاق‌مدار و منتقد بسازد. تئاتر نوعی الهام است که می‌تواند میان فرهنگ‌های مختلف مردم پل ارتباطی برقرار کند و از این جهت در زمینه‌های اجتماعی مورد توجه […]

اشتراک گذاری
15 مارس 2024
31 بازدید
کد مطلب : 287

تئاتر هنری است که دیده می‌شود، شنیده می‌شود، بوئیده می‌شود و تقریباً تمام حواس یک تماشاگر را در بر می‌گیرد و می‌تواند با ایجاد بسترهای موردنیاز، یک جامعه اخلاق‌مدار و منتقد بسازد. تئاتر نوعی الهام است که می‌تواند میان فرهنگ‌های مختلف مردم پل ارتباطی برقرار کند و از این جهت در زمینه‌های اجتماعی مورد توجه است. رسانه‌ای که آسیب تلخ رسانه‌های جمعی در زمان ما را ندارد و می‌تواند جایگزینی ارزنده برای آنها باشد.
متأسفانه سالیان متمادی شهر قزوین به دلیل کمبود سالن و محدودیت های اجرایی و نمایشی، دچار عدم ارتباط متقابل بین مخاطب و نمایش گردیده بود. فلذا سنگ بنای عمارت فاخر تئاتر شهر در سال ۹۷ پایه‌گذاری و در سالهای اخیر به صورت جدی پیگیری شد و خوشبختانه دیشب در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ به مناسبت روز شهردار، با حضور جمعی از مردم هنردوست و مسؤولین افتتاح گردید. ساختمانی که در سه طبقه به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع اجرا شد و مهمترین ویژگی آن اجرای تئاتر در سالن بلک باکس است. فضایی ساده و مکعبی شکل و فاقد عناصر اضافی، با دیوارهای رنگ شده به رنگ سیاه، کف صاف، فاقد هرگونه سن و با قابلیت جابه‌جایی تمام تجهیزات و صندلی‌ها است که به هنرمندان آزادی عمل می‌دهد و برخلاف انتظار، جزئیات مهندسی فراوانی دارد.
مجدداً از زحمات پیمانکار، مشاور و دوستانم در شهرداری منطقه دو و سازمان فرهنگی-اجتماعی که در این مدت زحمات زیادی به آنها دادم و تیم‌های مدیریت شهری پیشین تشکر می کنم. مبارک همه مردم هنردوست قزوین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *