آخرین اخبار

اولین سالن حرفه ای تئاتر شهر قزوین

از اقدامات مهم فرهنگی صورت گرفته در مدیریت شهری تکمیل پروژه های نیمه کاره مهم بوده است. از جمله این موارد کلان پروژه تئاتر شهر که در زمینی به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع و با زیربنایی معادل ۱۹۷۲ مترمربع است که به زودی افتتاح می گردد و مورد بهره برداری واقع می گردد.از جمله اهداف پروژه […]

اشتراک گذاری
09 ژانویه 2024
42 بازدید
کد مطلب : 215

از اقدامات مهم فرهنگی صورت گرفته در مدیریت شهری تکمیل پروژه های نیمه کاره مهم بوده است. از جمله این موارد کلان پروژه تئاتر شهر که در زمینی به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع و با زیربنایی معادل ۱۹۷۲ مترمربع است که به زودی افتتاح می گردد و مورد بهره برداری واقع می گردد.
از جمله اهداف پروژه به توسعه زیرساخت های فرهنگی شهر و اصلاح بصری کاربری های قدیم حاشیه پیاده رو کنار پروژه بوده است. این مجموعه فرهنگی دارای سالن اجرای تئاتر به ظرفیت پذیرش ۲۲۰ تماشاگر است. این سالن به صورت مکعب شکل با دیواره های سیاه رنگ است که تمامی امکانات این سالن نظیر صحنه، نورپردازی و سکوهای تماشاگران به صورت انعطاف پذیر و جابجاشونده است. رنگ سیاه نشانگر محیطی تهی از هر عنصر مزاحمی است و به کارگردان این امکان را می دهد که بر اساس نیازهای اجرای خود بتواند صحن های نمایش را به هر شکلی که می خواهد طراحی کند.
محوطه بیرونی نیز شامل دو سکوی روباز برای اجرای نمایش خیابانی و تعزیه هر یک به ظرفیت تقریبی ۱۲۰ تماشاگر می باشد. کارگاه دکور، بازیگاه کودک، کافی شاپ، مرکز آرشیو سمعی و بصری، کافه کتاب، پلاتو عروسکی، اتاق های مدیریت، جلسات، گریم، کارگردانی و … از سایر فضاهای جانبی این مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *