آخرین اخبار

الحاق شهرک اندیشه به حریم شهر

شهرک اندیشه در محدوده شرق شهر قزوین به مساحت حدود ۴ هکتار واقع شده است. با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در شهرداری، موضوع الحاق این ناحیه به حریم شهر قزوین در دستور کار قرار داشت. هرچند این موضوع در سال ۹۷ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح گردید، اما متاسفانه […]

اشتراک گذاری
01 ژانویه 2024
13 بازدید
کد مطلب : 188

شهرک اندیشه در محدوده شرق شهر قزوین به مساحت حدود ۴ هکتار واقع شده است. با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در شهرداری، موضوع الحاق این ناحیه به حریم شهر قزوین در دستور کار قرار داشت. هرچند این موضوع در سال ۹۷ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح گردید، اما متاسفانه اجرای آن تا سال ۱۴۰۰متوقف مانده بود. با توجه به اهمیت الحاق این بافت برای مردم و پس از تاکید شورای شهر و تایید شهرداری، طرح تفکیک محدوده مورد نظر مورد بازبینی و جهت تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد.
در نهایت و پس از پیگیری مناسب معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری و سیر مداخلات قانونی، امکان اجرای الحاق شهرک مذکور به حریم شهر قزوین فراهم گردید و قزوین کمی بزرگتر شد!!
شهرک اندیشه که در محدوده خدماتی شهرداری منطقه دو قرارگرفته، راه ارتباطی به طول شش کیلومتر از طریق جاده نجف آباد دارد. حدود اربعه این شهرک محدود به ضلع شمال روستای وثوق آباد، ضلع شرق جاده آسفالت به شهرک حسن آباد، ضلع غرب اراضی باقرآباد و ارنجک و ضلع جنوب کانال اصلی شبکه آبیاری می باشد.
شهرک اندیشه دارای نقشه تفکیک اراضی به کارفرمایی تعاونی مسکن نیروی انتظامی و مهندسین مشاور فراشار بوده و دارای مطالعات طرح تفصیلی مشاور شهر و برنامه است که در آن کاربری ها به تفکیک مشخص شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *