آخرین اخبار

احداث استخر تبخیری شیرابه

در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار شهرداری قزوین روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله جمع آوری می شود که از این میزان زباله پذیرش شده حدود ۴۰۰ تن به خطوط پردازش انتقال می‌یابد. این مواد در خطوط پردازش به سه دسته مواد قابل بازیافت، مواد قابل کمپوست و مواد دفنی طبقه بندی می شوند. […]

اشتراک گذاری
08 ژانویه 2024
33 بازدید
کد مطلب : 206

در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار شهرداری قزوین روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله جمع آوری می شود که از این میزان زباله پذیرش شده حدود ۴۰۰ تن به خطوط پردازش انتقال می‌یابد. این مواد در خطوط پردازش به سه دسته مواد قابل بازیافت، مواد قابل کمپوست و مواد دفنی طبقه بندی می شوند. مواد دفنی در لندفیل بهداشتی مجهز به لایه های عایق دفن می شود.
از ترکیب رطوبت زباله ها با رطوبت ناشی از بارندگی روی لندفیل، مایعی سمی به نام عصاره زباله یا شیرابه تولید می شود که آلوده کنندگی بسیاری داشته و تهدیدی جدی برای منابع آب زیرزمینی و خاک به شمار می رود. در لندفیل مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار میزان بسته به شرایط آب و هوایی روزانه حدود ۳۰الی ۴۰مترمکعب شیرابه تولید می شود.
امسال و به منظور مدیریت شیرابه های تولیدی و پیشگیری از مشکلات زیست محیطی آن، استخر تبخیری جدید مجتمع پاکسار با هدف نگهداری شیرابه و جلوگیری از پراکندگی آن در محیط و همچنین تبخیر شیرابه در ماه های گرم سال طراحی و اجرا شد. این استخر با ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب، شیرابه حاصل از لندفیل فعلی و لندفیل شماره دو (در دست احداث) را نگهداری می کند. لایه های پوشاننده و عایق به کاررفته شده در این استخر مطابق استانداردهای روز دنیا بوده و به ترتیب شامل یک لایه CCL و لایه ژئوتکستایل ۳۰۰گرمی و یک لایه ژئو ممبرین پلی اتیلنی HDPE ضخیم با نفوذپذیری در حد صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *