آخرین اخبار

اتوبوس یا مترو؟

مطمئناً یکی از مهم ترین مشکلات شهری ترافیک و آلودگی هوا می باشد که می توان با استفاده از فناوری های جدید از آن کاست. اما یک بحثی که در شهر ما قزوین مطرح است بحث اتوبوس های برقی است. آیا راه حل، اینگونه وسایل نقلیه است؟ به نظر بنده با توجه به ساختار خیابان […]

اشتراک گذاری
06 ژانویه 2024
32 بازدید
کد مطلب : 209

مطمئناً یکی از مهم ترین مشکلات شهری ترافیک و آلودگی هوا می باشد که می توان با استفاده از فناوری های جدید از آن کاست. اما یک بحثی که در شهر ما قزوین مطرح است بحث اتوبوس های برقی است. آیا راه حل، اینگونه وسایل نقلیه است؟ به نظر بنده با توجه به ساختار خیابان ها و نوع ساختار شهری، شهرمان ممکن است تا حدودی مشکل آلودگی برطرف کند که آن هم با وجود نوع سوخت، خوردوهای شخصی و… به صورت کامل حل نمی گردد. فلذا راه حل چیست؟؟
به نظر بنده شهرداری باید در جهت ایجاد تونل های زیر زمینی جهت حمل و نقل شهری که می تواند هم اتوبوس برقی، مترو و یا تراموا و… باشد، اقدام و شروع به کار نماید. تصور فرمایید یک اتوبوس برقی حداقل به طول ۱۲متر با افزایش روزافزون خودروهای شخصی و یا تراموا و یا مونوریل در خیابان ها تردد کند! چه حجمی از ترافیک را در شهر ایجاد خواهد کرد؟ که به دنبال آن به موجب ایستا بودن خودرو ها در ترافیک خود موجب آلودگی هوا می گردد. حال با ساخت این تونل های زیرزمینی می توان در جهت کاهش ترافیک و آلودگی و همچنین استفاده در پدآفندغیرعامل استفاده نمود.

پی‌نوشت: به دلیل آشنایی با تجربیات سایر شهرها، ابعاد شهر قزوین، وجود آثار باستانی متعدد در مرکز قزوین، هزینه های مترتب برای اجرا و … در حال حاضر با نظر ایشان در خصوص مترو مخالفم. اما با اجرای تراموا و خطوط BRT موافقم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *