آخرین اخبار

ابلاغ طرح تفصیلی شهر قزوین

طرح تفصیلی به عنوان سند اجرایی و ملاک عمل برای تحقق چشم انداز، اهداف، راهبردها و همچنین تکوین سازمان فضایی طرح جامع به عنوان الگوی مطلوب توسعه شهر قزوین در افق طرح است. پس از تصویب طرح جامع شهر به عنوان یک سند بالادست، نحوه توزیع جمعیت و استقرار فعالیت های مورد نیاز جمعیت در […]

اشتراک گذاری
31 دسامبر 2023
43 بازدید
کد مطلب : 177

طرح تفصیلی به عنوان سند اجرایی و ملاک عمل برای تحقق چشم انداز، اهداف، راهبردها و همچنین تکوین سازمان فضایی طرح جامع به عنوان الگوی مطلوب توسعه شهر قزوین در افق طرح است. پس از تصویب طرح جامع شهر به عنوان یک سند بالادست، نحوه توزیع جمعیت و استقرار فعالیت های مورد نیاز جمعیت در یک افق ده ساله با مقیاسی بزرگتر اراضی و املاک شهر را در هر منطقه از شهرداری تعیین شده و متقاضیان و مالکان املاک و اراضی بر اساس آن می توانند اقدام به اخذ پروانه و سپس ساخت وساز کنند.

نخستین طرح تفصیلی شهر قزوین توسط مهندسان مشاور مندا در سال ۱۳۴۳ تهیه و سپس در سال ۱۳۶۳ توسط مهندسین مشاور مسکون بازنگری شد. آخرین طرحی که به عنوان نقشه پایه طرح های شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت توسط مهندسین مشاور شارمند در سال ۱۳۷۳ تهیه شده بود.

این طرح متاسفانه در سالهای متمادی تغییری نکرده بود و این امر مشکلات متعددی برای مردم ایجاد نموده بود. در نتیجه بازنگری طرح مذکور به کارفرمایی شهرداری‌ قزوین به شرکت مهندسین مشاور شهر و برنامه سپرده شد تا پس از سیر روال قانونی تصویب و ابلاغ گردد. خوشبختانه پس از حدود سی سال وقفه، طرح تفصیلی شهر قزوین در جلسه مورخ ۱۳دی ماه سال ۱۴۰۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه شد و پس از بررسی به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *