آخرین اخبار

آرامستان بهشت کوثر

از جمله مشکلات مردم در هنگام فوت عزیزانشان، مشکلات ناشی از عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی، کالبدی، زیست محیطی و… است که منجر به ایجاد فضایی برای پاسخگویی به نیازهای روحی و روانی و منطبق بر اعتقادات مردم و بر پایه آموزه های دینی نگردیده است. همچنین در قزوین مقبره های اختصاصی همچون مقبره علما، نخبگان، […]

اشتراک گذاری
11 ژانویه 2024
50 بازدید
کد مطلب : 224

از جمله مشکلات مردم در هنگام فوت عزیزانشان، مشکلات ناشی از عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی، کالبدی، زیست محیطی و… است که منجر به ایجاد فضایی برای پاسخگویی به نیازهای روحی و روانی و منطبق بر اعتقادات مردم و بر پایه آموزه های دینی نگردیده است. همچنین در قزوین مقبره های اختصاصی همچون مقبره علما، نخبگان، نام آوران، هنرمندان، ورزشکاران و… و یا ساختمانهایی ویژه ترحیم و پذیرایی و یا فضای ویژه برگزاری مراسم تدفین در آرامستانهای شهر قزوین وجود ندارد.
با هدف پاسخگویی به نیازهای فوق و با توجه به تکمیل نود درصد از ظرفیت آرامستانهای قزوین و نیاز شهر به آرامستان جدید در سال های آتی، پروژه طراحی و تکمیل آرامستان بهشت کوثر در دست اجراست. سایت موردنظر در جنوب شهر قزوین، حدوداً دو کیلومتری جاده روستای فارسیان و ده کیلومتری شهر قزوین در زمینی هموار واقع شده است. پس از بهره برداری از این سایت نیاز شهر قزوین و حومه تا دو قرن آینده با ظرفیت چهار میلیون حفره قبر کاملاً تأمین خواهد شد. به علاوه بخش عمده ای از دغدغه های محیط زیستی شهر برطرف شده و از پراکندگی آرامستان های کوچک در قزوین و شهرهای همجوار جلوگیری به عمل می آید. در حال حاضر، تملک زمین به طور کامل انجام گردیده است و محصورسازی و دیوارکشی محوطه و اجرای امور زیربنایی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *